Ahad, 13 Jun 2010

Sayangnyaaa dekat England!

Kelmarin (12/6/2010) aku beli paper The Star, ada la jadual2 game Piala Dunia, yang 'sedap'nya tu dlm jadual tu siap tulis 'Must Watched Game' .. Jeng jeng jeng .. Apa lagi .. England vs USA! Aku pun heran org Malaysia ni, 'sayang' sgt dgn England apahal? Mcm la takde negara lain dlm dunia ni yg bagus main bola .. England! England! England! Dah la channel Astro skrg penuh je dgn game2 EPL, mcm la Seria A dgn Bundesliga takde standard .. Adehhhh .. Agaknya ini la warisan peninggalan British pada kita, 'sayang' sangat kita dgn British2 tu .. Sampaikan dah berpuluh-puluh tahun org British blah dari Malaysia, 'sayang' tu tak habis2 lagi .. Sampai bila agaknya ye?? :D :D :D

1 ulasan:

  1. Preview di TV juga banyak yang highlight England & paling heran iklan TM.

    Salah satu trip aku Jakarta dulu time Euro 2008. Aku ambil peluang jalan-jalan di shopping complexnya dan di lobi ada event pasal Euro. Ada beberapa games dan dihostkan oleh sepasang DJ dan dia interview salah seorang budak lelaki.

    "Kamu pilih pasukan mana untuk menang Euro tahun ni?"
    "Belanda"
    "Bagus.. bagus.. itulah anak Indonesia, ya"

    Dan budak tu anggukkan kepala.

    Sejak tu aku semakin hairan kenapa orang Malaysia sokong England. Apakah orang Amerika juga sokong England sebelum mereka anjurkan World Cup 1994?

    BalasPadam